فضای سبز و تراریوم

طراحی و اجرای فضای سبز و تراریوم

فضای سبز و تراریوم

طراحی و اجرای فضای سبز و تراریوم

خرید گیاهان آپارتمانی

  نکات قابل توجه هنگام خرید گیاهان آپارتمانی    

پیش از تصمیم گیری برای خرید گیاه بودجه خود رادر نظر گرفته و میزان علاقه و مهارت خود را در پرورش گیاهان ارزیابی نمایید ، شرایط نور، درجه حرارت و رطوبت مکان مورد نظر را به خاطر بسپارید ، فضای آپارتمان خود را مدنظر داشته باشید و با مطالعه مطالب ذیل و خریداری گیاهی مناسب از شادابی و لطافت آن در محیط منزلتان لذت ببرید.

1-  کلیه شرایط محیطی اعم از نور، حرارت و رطوبت مکان درنظرگرفته شده جهت استقرار گیاه را به کارشناس فروش اعلام نمایید تا گیاه مناسب را به شما معرفی نماید .

2-  نام گیاه را سوال کنید و در صورت امکان نام علمی آن را به خاطر بسپارید تا بتوانید از منابع دیگر، اطلاعات کامل تری درباره آن کسب کنید.

3- در صورتی که مبتدی هستید بهتر است گیاهان کم توقع ، ارزان ، سریع الرشد و قابل تکثیر را انتخاب نمایید.

4-  برگها ، ساقه ، گل ها و خاک گیاه را به دقت بازدید نمایید تا به وجود آثار و بقایای آفات ، امراض و علف هرز پی برده و از خرید این گونه گیاهان خودداری نمایید (فصل زمستان دقت بیشتری می طلبد ) 

5-  هماهنگی اندازه و شکل گیاه را با محدوده و موقعیت مکانی فضای اتاق مورد نظر در ذهن خود مجسم نمایید و گیاهی متناسب با آن فضا را خریداری نمایید .

6- از فروشنده گیاهی با ریشه پر را تقاضا کنید ، این بدان معناست که از انتقال گیاه به این گلدان زمان زیادی می گذرد و ریشه به اندازه کافی توسعه یافته و تعویض گلدان اشکالی بوجود نمی آورد.

7- اگر گیاه گلدار نظر شماست گیاهی را انتخاب نمایید که غنچه های بیشتری داشته باشد.

8- دستورالعمل نگهداری گیاه خریداری شده را از فروشنده طلب نمایید.

9- در هنگام خرید گیاه مواد غذایی مورد نیاز آن را خریداری نموده و نحوه استفاده ازآن را نیز جویا شوید .

10- گیاهی را انتخاب نمایید که برگهای سالم و شاداب و بدون لکه زرد و سوختگی داشته باشد .

11- نحوه حمل و نقل گلدان خصوصا" در زمستان که هوای سرد باعث پژمردگی برگها می شود اهمیت فراوان دارد ، به فروشنده سفارش کنید که گیاه را در دو لفافه کاغذی پیچیده تا تغییرات شدید رطوبت و حرارت به گیاه لطمه ای نزند ، حتی الامکان گیاه را در کابین روبازاتومبیل قرار ندهید .

12- در صورت تمایل به خریداری چند نوع گیاه وکاشت گروهی آنها در یک گلدان ، دقت کنید که گیاهان مجموعه از نظر فرم، بلندی نهایی و رنگ برگها و نیازمحیطی  کاملا" هماهنگ باشند . 


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.